Solstiziu d'invernu
U solstiziu d'invernu hè un termu solare assai impurtante in u calendariu lunar cinese. Essendu ancu una festa tradiziunale, hè sempre celebrata abbastanza spessu in parechje regioni.
U solstiziu d'inguernu hè cumunimenti cunnisciutu cum'è "solstiziu d'invernu", longu à u ghjornu", "yage" è cusì.
Dapoi 2.500 anni fà, circa u periodu di primavera è di vaghjimu (770-476 aC), a Cina avia determinatu u puntu di u solstiziu d'inguernu osservendu i movimenti di u sole cù un orologio di u sole. Hè u primu di i 24 punti di divisione staghjunali. U tempu serà ogni 22 o 23 di dicembre secondu u calendariu gregurianu.
L'emisferu nordu in questu ghjornu sperienze u ghjornu più curtu è a notte più longa. Dopu à u Solstiziu d'Inguernu, i ghjorni seranu più longu è più longu, è u clima più fretu invaderà tutti i lochi in a parti Nordu di u globu. I Cinesi chjamanu sempre "jinjiu", chì significa chì una volta chì vene u Solstiziu d'Inguernu, scuntremu u tempu più fretu di a testa.
Cum'è u pensamentu cinese anticu, u yang, o musculu, cosa pusitiva beneterà più forte è più forte dopu à questu ghjornu, cusì deve esse celebratu.
A Cina antica presta una grande attenzione à sta festa, cunsiderendu cum'è un grande avvenimentu. Ci era u dettu chì "A festa di u Solstiziu d'Invernu hè più grande di a festa di primavera".
In certi parti di a Cina di u Nordu, a ghjente manghja dumpling in questu ghjornu, dicendu chì fendu cusì li impedirà di fretu in l'inguernu upneting.
Mentre chì i miridiunali ponu avè dumplings fatti di risu è tagliatelle longu. Certi lochi anu ancu a tradizione di offre sacrifici à u celu è a terra.
Tempu di pubblicazione: 21 dicembre 2020